Par oktobra “Twitter” ietekmīgāko zīmolu atzīts žurnāls “Ir”

image post

Par “Twitter” ietekmīgāko zīmolu topa līderi oktobrī atzīts žurnāls “Ir”, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja topa veidotāji. Septembra līderis “Radio 101” tagad ieņēmis otro vietu, bet trešajā vietā ierindojies sociālais tīkls “draugiem.lv”. “Twitter” topa desmitniekā vēl ierindojušies tādi zīmoli kā “airBaltic”, Latvijas Televīzijas raidījums “Panorāma”, totalizatora SIA “Optibet” interneta portāls “Rezultati.lv”, mūzikas festivāls “Positivus”, kinoteātris “Forum Cinemas”, portāls “Delfi.lv” un laikraksts “Neatkarīgā”.

Iepriekšējā mēneša – septembra – topa rezultāti tika veidoti, balstoties uz datiem, kas ievākti no šī gada sākuma līdz septembra beigām, savukārt oktobra – tikai par pagājušo mēnesi. Topa veidošanā tika analizēti trīs zīmola komunikācijas aspekti – ietekme, apspriešana un popularitāte. Kā skaidro topa veidotāji, izmaiņas vērojamas saistībā ar sabiedrībā notiekošajiem procesiem. Kā piemērs tiek minēts dažu partiju un mūzikas festivālu popularitātes kritumu. Savukārt žurnāla “Ir” ierindošanos pirmajā vietā veidotāji skaidro ar žurnāla aktuālo 10.Saeimas vēlēšanu rezultātu apspriešanu.

Ietekmīgāko zīmolu topu veido “Twitter” pētnieki – “Soon” sadarbībā ar mārketinga konsultāciju aģentūru “DDB Consulting”. Kā ziņots, īso vēstījumu sociālais tīkls “Twitter” ir sasniedzis 175 miljonus lietotāju, kas ir par 30 miljoniem vairāk nekā pirms trīs mēnešiem, raksta avīzes “The New York Times” interneta portāls. Vēl pirms gada “Twitter” bija 58 miljoni lietotāju, bet pirms trīs gadiem, neilgi pēc īso vēstījumu tīkla palaišanas, gandrīz joka pēc to lietoja nedaudz virs 500 000 cilvēku.

Septembrī pēc blogera un IT uzņēmēja Ernesta Štāla apkopotiem datiem Latvijā bija ap 33 000 “Twitter” lietotāju. Štāls septembra sākumā klāstīja, ka no 33 309 sociālā tīkla lietotājiem, kam ir saikne ar Latviju (atrašanās vieta vai Latvijas cilvēki ārzemēs), kādi 15 400 uzskatāmi par aktīviem “Twitter” lietotājiem. “Soon” savāc ap 22 225 vēstījumiem dienā no ar Latviju saistītiem “Twitter” lietotājiem.

Savukārt interneta vietne “itwitter.lv”, kas sakās apkopjam dažādus Latvijas “Twitter” lietotāju topus savā statistikas sadaļā, norāda tikai uz “Twitter” lietotāju procentuālo sadalījumu. No tā izriet, ka 68% “Twitter” lietotāju ir Rīgā, bet otrs lielākais skaits – 3,2% – atrodas Valmierā. Pārējie, veidojot grupas, kuru īpatsvars nepārsniedz 3%, ir izkaisīti par visām Latvijas pilsētām un citās valstīs (2,8%). Lielākais lietotāju skaits – 43,7% – ir vecumā starp 22 un 30 gadiem, kam seko 19 līdz 22 gadus vecie ar 20,6%.

Tagi: , , , , , , ,

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Marta Ribele, WebRadar. WebRadar said: WebRadar.lv: Par oktobra “Twitter” ietekmīgāko zīmolu atzīts žurnāls “Ir” – Nozare.lv http://bit.ly/dxtVb8 […]

Pievieno komentāru