Mēs esam LinkedIn, jo tur ir mūsu darbinieki

image post

Nordea grupa kā uzņēmums lielākajam globālajam profesionāļu tīklam – LinkedIn – pievienojās pagājušā gada decembrī. Priekšā jau bija vairāk kā 12 000 Nordea profesionāļu – trešdaļa bankas darbinieku no visa reģiona. Divu mēnešu laikā Nordea lapai ir jau vairāk kā 17 000 sekotāju.

Divvirzienu iela

Kāpēc mēs kā kompānija esam LinkedIn? Ja par Facebook un Twitter mēs izmantojam argumentu – mēs esam tur, jo tur ir mūsu klienti, tad par LinkedIn sakām – esam tur, kur ir mūsu esošie un potenciālie darbinieki. Primārais mērķis ir izmantot LinkedIn kā darbinieku piesaistes kanālu un pozicionēt banku kā atraktīvu darbadevēju. Tā ir vēl viena uzmanības pievēršanas centralizēta platforma, kur miljoniem LinkedIn lietotāji var sekot līdzi uzņēmuma jaunumiem un pakalpojumiem, bet tomēr galvenais – profesionālajām karjeras iespējām kompānijā.

Taču svarīgi, ka tā ir nevis vienvirziena, bet gan divvirzienu iela. Pēc manu personālvadības kolēģu teiktā, ja agrāk LinkedIn pārsvarā izmantoja atlases un headhunting kompānijas, tad šobrīd aizvien vairāk pašu kompāniju pārstāvji – vadītāji un atlases speciālisti – izmanto šo vietu, lai paši personīgi uzrunātu kandidātus vai arī jautātu pēc kontaktiem un rekomendācijām. Novērots – cilvēki, kas dalās ar savu informāciju LinkedIn, ir atvērtāki gan paši izskatīt jaunas iespējas, gan dot kontaktus un rekomendācijas.

Darbinieku profesionalitātes celšana

Ja kompānija labi parādās šajā vietnē, nenoliedzami, tas var stiprināt arī pašu darbinieku kā profesionāļu reputāciju. Protams, kādam tas var radīt jautājumu  un, ticiet man, šie jautājumi pirms pāris gadiem bija ļoti izplatīti – „Ja mans darbinieks ir iekš LinkedIn, vai tas ir nelojāls un nemotivēts darbinieks, kas tā vien meklē pirmo izdevību, lai pārietu strādāt uz citu kompāniju?”. Šobrīd šādus jautājumus vairs nedzird.

Svarīgi – LinkedIn ir ne tikai kontaktu vietne. Profesionāļiem tā ir vieta, kur piedalīties dažādās nozaru aktualitāšu diskusijās, gūt iedvesmu par aktuālākajiem tematiem, smelties jaunas idejas un paplašināt savu redzesloku. Pats darbadevējs, nostiprinot savu vietu kā kompānija šajā platformā, arī signalizē, ka atbalsta darbinieku vēlmi biedroties ar savas nozares profesionāļiem arī šādā veidā.

Pakalpojumu biznesā – cilvēki ir uzņēmuma vizītkarte

Iespējams, īpaši pakalpojumu biznesā, piemēram, bankā, kur mūsu atšķirības zīme ir ne tik daudz produkti kā tādi, bet gan mūsu cilvēki un serviss, aizvien vairāk klientu izmantos šo kanālu, lai pārliecinātos par sava finanšu konsultanta un padomdevēja prasmēm un profesionalitāti. Tieši tas varētu būt šādu uzņēmumu fokuss – ne tik daudz pozicionējoties caur produktu un pakalpojumu prizmu, bet vairāk izceļot savus darbiniekus kā īsteno pievienoto vērtību – savā komunikācijā vēl mērķtiecīgāk izmantot LinkedIn kā izcila servisa un profesionālas darbinieku komandas apliecinājumu jeb vizītkarti.

Novērots, ka esošie darbinieki vairāk nekā citās platformās ir gatavi dalīties ar sava uzņēmuma informāciju, veiksmes stāstiem.

Visdrīzāk tādēļ, ka atšķirībā no citām vietnēm, kur darbiniekam var būt bažas par privātās un profesionālās dzīves līdzsvaru, LinkedIn visus vieno tieši profesionālās intereses. Tādēļ ziņām par kompāniju ir daudz lielāks dalīšanās potenciāls.  Cīņā par klientu uzmanība tas nav mazsvarīgi, īpaši ņemot vērā, ka arī šajā vietnē paveras iespējas vēl precīzāk segmentēt savu auditoriju.

Sadarbība starp PR, HR un mārketingu

Līdzīgi kā veidojot saturu citos sociālo mediju kanālos – vislabāko sinerģiju var panākt, cieši sadarbojoties PR un mārketinga komandai, un LinkedIn gadījumā – arī aktīvi iesaistoties Personālvadības (HR) departamenta speciālistiem. Lielāku biznesu gadījumos, kā tas ir, piemēram, ar Nordea ikdienas saturs tiek ciešā mērā koordinēts tieši ar HR speciālistu palīdzību, īpaši tās ziņas, kas attiecas uz darbinieku atlasi, pievilcīgas darbavietas pozicionējumu un tā atbalstošiem stāstiem. Tomēr komunikācijas pārvaldi, līdzīgi kā citos sociālo mediju kanālos, pēc maniem novērojumiem, vislabāk spēj koordinēt tieši komunikācijas un sabiedrisko attiecību profesionāļi, kas pārvalda jau plašāku lauku – korporatīvās komunikācijas vadība un reputācijas menedžmentu.

Mūsu kaimiņos – Ziemeļeiropas valstīs – LinkedIn jau reģistrējušies vairāk kā 2,9 miljoni jeb 22%  no visām darbavietām. Cik Latvijā izmanto LinkedIn – man šādu datu nav, bet domāju, ka līdzīgi kā Twitter un Facebook arī šo kanālu izmantos aizvien vairāk kompāniju ar primāru mērķi – sasniegt savu esošo un potenciālo darbinieku auditoriju.

Iedvesmai – LinkedIn nosaucis 2012. gada kompānijas, kas veiksmīgi izmanto šo kanālu: http://www.slideshare.net/linkedin/best-linkedin-company-pages-of-2012

Nordea lapa LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/2007?trk=tyah

Tagi: , , ,

  1. Lielisks raksts.
    To, ka sociālie tīkli ir divvirzienu ceļš, reti kurš uzņēmums saprot. Un pārliecība, ka darbinieki ir uznēmuma vizītkarte ir svētīga. Rūpes par darbiniekiem un klientiem ir svarīgākais mūsdienās, kad informācija ir kā patēriņa prece.

  2. Dingo says:

    Linkedin ir spēks, bet to, vai banka būs pievilcīga kā darba vieta noteiks ne jau linkedin, bet atsauksmes no paziņām un bankas uzvedība konkrētajā valstī.

Pievieno komentāru