Zīmolu topā janvāris – taupīgais mēnesis

2013. gads Ietekmīgāko zīmolu topā sācies visai mierīgi, un tikai retais zīmols piedzīvojis straujas izmaiņas, vērtē topa veidotāju, DDB Consulting, stratēģiskā plānotāja Līva Grundule.

Par lielākajām izmaiņām parūpējušies mazumtirdzniecības zīmoli – Rimi, Maxima un Drogas. Tāpat veiksmīgāk nekā citi Zīmolu topā jaunā gada pirmo mēnesi aizvadījušas priekšapmaksas kartes Bites karte, OKarte un Zelta Zivtiņa, kā arī mediji Kas Jauns, Ir, Diena, Dienas Bizness.

Kopējā Top 5, nedaudz savstarpēji pamainot kārtību, saglabājušies tie paši zīmoli, kas pagājušajā mēnesī – Delfi, kasjauns.lv, Forumcinemas, Samsung un Lattelecom.

“Janvāris iezīmējies arī kā taupības, līdz ar to – atlaižu mēnesis, kas nozīmē “ne visai mierīgs mēnesis” mazumtirdzniecības zīmolu komunikācijā. Kā piemērs kalpo mēneša lielākais topa lēciens – Rimi izrāviens par 50 vietām, ļaujot tam ieņemt 9.vietu kopējajā topā. Rimi spēle “Draugus nekrāsi, pie lata netiksi”, kā arī Mamutu dienu komunikācija ir iemantojusi īpašu Draugiem.lv auditorijas atsaucību.  Arī Maxima ar Maxi Bumu un Drogas ar Lielo ķērienu un Iepirkšanās Ralliju veiksmīgi komunicējušas atlaižu laikā. Maxima topā pacēlusies par 15 vietām uz 21. vietu, Drogas – par deviņām vietām uz 19. vietu,” raksturo L. Grundule.

Kamēr Latvijā janvāris bijis salīdzinoši mierīgs periods, izcilu paraugstundu zīmolu ietekmes veidošanā, pēc viņas teiktā, demonstrējuši vairāki ASV zīmoli ikgadējā amerikāņu futbola finālspēles jeb Super Bowl laikā. “Lai sasniegtu vairākos miljonos mērāmu auditoriju, zīmoliem bija nepieciešama vien ātra reakcija un asprātīga ideja. Kad finālspēles laikā izdzisa elektrība, vairāki zīmoli to izmantoja savā labā. Tide spēlējās ar vārdiem “We can’t get your # blackout, but we can get your stains out” (bit.ly/TwNvLk), Oreo cepumi veikli uzmeistaroja savu print reklāmu (bit.ly/UQtNtq), bet Audi pamanījās pavilkt uz zoba Mercedes-Benz (http://bit.ly/12lGbG5),” stāsta L. Grundule.

Pilni Ietekmīgāko zīmolu topa rezultāti: www.zimolutops.lv/zimoli-twitteri

Ietekmīgāko zīmolu tops tiek veidots, izmantojot LETA interneta un sociālo mediju monitoringa rīku Webradar.

Tagi: , ,

  1. Aicis says:

    Interesanti, ka neviena banka nav topa pirmajās 5 vietās.

Pievieno komentāru