Atskats uz „Digital 2013”: Vai biznesā tehnoloģijas mākam pielietot gudri?

image post

Interneta mārketinga un sociālo mediju konferencē „Digital 2013” viens no visbiežāk pieminētajiem vārdiem lektoru prezentācijās bija vārds „atbilstība” jeb „relevance”. Kā ievadošajā lekcijā atzina reklāmas kompānijas Crimtan izpilddirektors Pols Gods (Paul Goad, Lielbritānija), pieaugot tehnoloģiju nozīmei, mums jāmāk tehnoloģijas izmantot gudri un izprast datus, ko iegūstam. Jo svarīgi nav tas, ko jūs vēlaties teikt, bet tas, par ko jūsu klienti interesējās. Tikai savienojot klienta un uzņēmuma intereses, rodas komunikācijas „atbilstība”.

Kā stāstīja Gods, mūsdienās datu apjomi, ko apkopojam, mums dod iespēju ne tikai izprast klientu individuālās intereses un veidot personalizētus vēstījumus, bet arī padziļināti analizēt klientu darbības ārpus ierastajiem mērījumiem, kā piemēram, klikšķis, skatījums, pirkums. Piemēram, ja klients ir iepazinies ar produktu, bet pirkumu nav veicis, mēs, izanalizējot viņa darbības, varam pārveidot savu vēstījumu un piedāvāt klientam personalizētu piedāvājumu atbilstoši viņa interesēm.

Tirgotāji neizmanto iespējas

Kā konferencē atzina Gemius vecākais biznesa konsultants Polijā Tomass Lečovičs (Tomass Lechowicz), jebkas, ko klients dara, ir rīcība, kas sniedz mums zināšanas par klienta vērtībām un potenciālu, tādēļ biznesā ir jāmāk apvienot un analizēt dažādus informācijas avotus, kas sniedz datus par klientu. Runājot par datu iegūšanu, jācitē Google Baltijas valstu biznesa attīstības vadītājs Vitauts Kubiļus (Vytautas Kubilius), kurš savā prezentācijā atgādināja: „Karš ir beidzies un biznesā ir nepieciešama partnerība, daloties ar datiem un operatīvi paredzot klientu tālākās darbības”. Jo tikai gudri apejoties ar informāciju, mēs varam panākt to, ka spējam paredzēt klienta rīcību vēl pirms viņa paša.

Tomēr, ja tehnoloģijas ir kļuvušas par neaizstājamu mārketinga un uzņēmumu vadības līmeņa instrumentu, tad atbilstoši kompānijas Perfect Fools dibinātāja Patrika Gārdnera (Patrick Gardner) teiktajam, mazumtirdzniecības līmenī digitālās tehnoloģijas joprojām tiek ieviestas nepiedodami lēni, kas rada arī tiešus zaudējumus tirgotājiem. Jo vairums cilvēku tā vietā, lai pirkumu veiktu veikalā, tajos noskatīto preci vēlāk iegādājās internetā. Tādēļ Gārdners iesaka tirgotājiem identificēt savus klientus un, izmantojot mobilo tehnoloģiju iespējas, piedāvāt klientiem individuālus produktus atbilstoši to interesēm un pirkumu vēsturei. Kā vienu no inovatīvākajiem produktiem mazumtirdzniecībā Gardners minēja tehnoloģiju RFID, kas ir elektroniska mikroshēma, kas ar radiosignāla palīdzību ļauj ražotājiem sekot preces plūsmai, operatīvi un ātri papildinot preču klāstu.

Sociālo mediju reklāmas?

Microsoft sociālo mediju vadītāja Vācijā Anabella Atčisone (Annabelle Atchison) savā prezentācijā stāstīja par to, ka vienmēr pirms izveidot sociālo tīklu kontu, jāuzdod sev jautājumi – kāpēc to darām, kādi ir mūsu mērķi un kas ir mūsu auditorija. Un sociālo tīklu konta lietotājiem ir pastāvīgi jāpiedāvā vērtīgs saturs – tāds, ar ko viņi būtu gatavi dalīties, kas būtu personisks, nebaidoties uzņēmuma sociālo tīklu komunikācijā iesaistīt arī darbiniekus. Kā arī nevajag baidīties riskēt, jo saturs, kas ir saistošs lietotājiem, ne vienmēr būs tāds, ko jūs izplatīsiet tradicionālajos komunikācijas kanālos. Atčisone iedrošināja arī ieguldīt naudu sociālo tīklu reklāmās, jo tās var pat dubultot sekotāju skaitu. Un vēl jāatceras, ka Facebook lapās darbojas algoritms (pazīstams kā Edgerank), kas mēra jūsu lapas popularitāti un informācijas aktualitāti. Un jūsu radītais saturs var nemaz nenonākt līdz jūsu lapas sekotājiem, ja Facebook algoritms izmērīs, ka jūsu lapas saturs nav lietotājiem saistošs un aktuāls.

Monitorings!

Vairāki Latvijas uzņēmumi, piemēram, Lattelecom, Swedbank, Izzi, Bite, Etnogrāfiskais Brīvdabas muzejs un Turkebab paneļdiskusijā par krīzes komunikāciju sociālajos tīklos atzina, ka no sliktas publicitātes sociālajos medijos nav iespējams izvairīties, bet jūsu uzņēmuma atbildībā paliek tas, cik ātri šo situāciju spējat mainīt un ietekmēt. Jo sociālajos tīklos galvenais ir būt godīgiem, atvērtiem un atbildīgiem. Un ja vēlaties ātri un savlaicīgi reaģēt krīzes situācijās, neaizmirstiet, ka svarīgākais sociālo mediju komunikācijā ir monitorings, monitorings, monitorings!

Tagi: , ,

  1. Vivus says:

    Viss jau ir taisnība, bet ar kaut ko ir jāsāk. Ja kļūdies, mēģini vēlreiz, lai nav nebeidzama izpēte n-to mēnešu garumā.

  2. Reinis says:

    Jo sociālajos tīklos galvenais ir būt godīgiem, atvērtiem … tas tā pa jokam. A tu pati esi atklāta.???

  3. Reinis says:

    Godīga…..

Pievieno komentāru